منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 198
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 230
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 115102
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 339
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 36

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 198
:: باردید دیروز : 32
:: بازدید هفته : 230
:: بازدید ماه : 198
:: بازدید سال : 1958
:: بازدید کلی : 115102
نویسنده : خانم نصوحی
چهار شنبه 16 مهر 1393

کشتی حرفه‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
کشتی حرفه‌ای
نخستین مسابقه قرن ۱۹ میلادی
مشخصات
تفکیک جنسیت مردان، زنان
محل برگزاری رینگ
کشور یا منطقه ایالات متحده

کشتی حرفه‌ای (به انگلیسی: Professional Wrestling) یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که نتیجه مسابقات آن توسط هیئت برگزاری از پیش تعیین می‌شود.[۱] در این رشته عناصری از کشتی کچ، مبارزه ساختگی و تئاتر به چشم می‌خورد. در کشتی حرفه‌ای فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند.

برخلاف ورزش کشتی (و تمامی ورزش‌ها) که یک کمیته فنی برای تعیین مقررات ورزشی وجود دارد، در کشتی حرفه‌ای هیچ کمیته‌ای برای تعیین مقررات وجود ندارد و مالکان لیگ‌های کشتی حرفه‌ای هم برنامه‌های خود را با عنوان «سرگرمی» اجرا می‌کنند و نه یک مسابقه ورزشی. کشتی‌گیران حرفه‌ای برخلاف کشتی‌گیران آماتور برای انجام مسابقه حقوق می‌گیرند و معمولاً مهارت بالاتری هم دارند حتی برخی از آن‌ها داروهای نیروزای استروئیدی مصرف کرده و کمپانی دبلیودبلیوای آزمایش‌های کنترل دوپینگ از ورزشکاران خود انجام می‌دهد. اما مهارت شرکت‌کنندگان آن‌ها نتیجه مسابقه را تعیین نمی‌کند بلکه برنامه کل مسابقات همچون یک نمایشنامه نوشته می‌شوند و هر مسابقه بخشی از داستان این نمایشنامه است و در نتیجه تمام برد و باخت‌ها مربوط به نمایشنامه می‌شود.[۲]

مسابقات این رشته در سال‌های اخیر در زبان فارسی به کشتی کچ (کج) معروف شده‌است اما نباید آن را با کشتی کچ، که یک رشتهٔ ورزشی رقابتی است، اشتباه گرفت. کشتی کچ شباهت زیادی به کشتی آزاد دارد. البته در کشتی حرفه‌ای نیز فنون کشتی کچ نقش مهمی دارد.

کشتی حرفه‌ای یکی از سرگرمی‌های مهم در آمریکای شمالی و ژاپن است.

 

 

حرکات

 
شاون مایکلز و کریس جریکو در رستلمنیا ۱۹

قانونی به نام کایفابه (kayfabe) در کشتی حرفه‌ای وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌کنندگان باید تصور کنند که شخصیت‌ها و داستان نمایش واقعی است. در گذشته برخی از کشتی‌گیران حتی در زندگی واقعی خود نیز در این دنیای خیالی باقی می‌ماندند. در صورتی که کشتی‌گیری حرکتی در رینگ انجام دهد که مطابق با شخصیت داستانی او نباشد یا از این دنیای ذهنی خارج شود این قانون را شکسته است. این اتفاق به علاقه تماشاگران ضربه زده و تجارت گردانندگان مسابقات را دچار مشکل می‌کند در نتیجه برگزارکنندگان رقابت‌های کشتی حرفه‌ای روی خوشی به اینگونه کشتی‌گیران نشان نداده و معمولاً آن‌ها را یا از داستان اصلی خارج می‌کنند یا به طور کامل کنار می‌گذارند. البته امروزه اهمیت این موضوع از گذشته کمتر شده است چرا که در دنیای کشتی حرفه‌ای این واقعیت که داستان‌ها از پیش نوشته می‌شوند راحت‌تر پذیرفته شده و این برنامه‌ها بیشتر بر علاقه تماشاگران برای سرگرم شدن متکی هستند. با این حال کشتی‌گیران همچنان بایستی در طول مسابقه در شخصیت خود بمانند و مسائل پشت صحنه نیز نباید به بیرون درز کند.[۳]

کمربندها

۸ کمربند در شرکت دابلیو دابلیو ای وجود دارد که ۲ تا به راو و ۲ تا به اسمکدان و ۱ به ان ایکس تی و ۳ کمربند به هر دو مربوط می‌شوند: (قهرمانان فعلی هر کمربند داخل پرانتز است و به‌روزرسانی‌شده در ۴ دسامبر ۲۰۱۳ می‌باشد)

راو

  • کمربند قهرمانی دابلیو دابلیو ای (WWE Champion)(رندی ارتون)
  • کمربند ایالات متحده(United State Champion)(دین امبروز)

اسمکدان

  • کمربند سنگین وزن جهان (World Heavy Weight Champion)(رندی اورتون)
  • کمربند سنگین وزن بین قاره‌ای (Intercontinental Heavy Weight Champion) (بیگ ای لنگستون)
Sabu camel clutch.jpg
 

راو و اسمکدان

  • کمربند دیواس (Divas Champion) (ای جی لی)
  • کمربند تگ تیم جهانی (World Tag Team Champion)(گلداست و کودی رودز))

ان ایکس تی

  • کمربند ان ایکس تی (NXT champion)(بو دالاس)
  • کمربند تگ تیم ان اکس تی (NXT Tag Team Champion)(کانر اوبرایان & ریک ویکتور)
  • کمربند زنان ان اکس تی (NXT Women's Championship) (پیج)

تی ان ای

  • کمربند سنگین وزن تی ان ای جف هاردی(TNA World Heavyweight Championship)
  • کمربند تلویزیون ساموآجو (TNA Television Championship)
  • کمربند ایکس دیویژن راب ون دام(TNA X Division Championship)
  • کمربند تگ تیم تی ان ای هرنان دز چاوو گوئررو(TNA World Tag Team Championship)
  • کمربند زنان تی ان ای میس تسماچر (ناک اوت) (TNA Women's Knockout Championship)
  • کمربند تگ تیم زنان اریک یانگ و او دی بی (TNA Knockout Tag Team Championship)

از بزرگان این مسابقات می‌توان به تریپل اچ اشاره کرد که مدت ۳ سال کمربند سنگین وزن جهان را داشت و برونو سامارتینو که هفت سال قهرمان کمربند بود و همچنین کریس جریکو که با ۹ بار قهرمانی کمربند بین قاره‌ای رکورددار است.

مهم‌ترین واقعه تاریخ این ورزش مرگ ناگهانی قهرمان این رشته ادی گوئررو است که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۵ به دلیل نارسایی قلبی درگذشت. مهم‌ترین افتخار وی کسب کمربند قهرمانی دَبلیو دَبلیو ای و کمربند بین قاره‌ای در No way out ۲۰۰۴ بود. همچنین مرگ مشکوک کریس بنوا که سابقهٔ قهرمانی در رویال رامبل و قهرمانی کمربند سنگین وزن را دارد که عده‌ای آن را خودکشی وی می‌دانند. کورت هنینگ - اوون هارت - یوکوزونا - آندره د جاینت و ریک رود و آندره مارتین معروف به تست (Test) هم از دیگر کشتی‌کچ‌کاران مشهوری بودند که اکنون زنده نیستند.

اما لیگ TNA که حدود ۸ سالی هست که شروع به کار کرده در حال حاضر در حال پیشرفت هست و در آینده پیش بینی می‌شود که شاهد رقابت این کمپانی با دابلیو دابلیو ای خواهیم بود. کمربندهای این شرکت به صورت زیر هست

از سوپراستارهای معروف این لیگ می‌توان به کورت انگل و استینگ و ساموآ جو و کوین نش و ای جی استایلز نام برد. تعدادی از کشتی گیران بزرگ مثل هالک هوگِن، ریک فلِر، اسکات هال، جف هاردی، میک فولی و میستر اندرسن و... که سابقاً در دابلیو دابلیو ای فعالیت می‌کردند هم اکنون برای این کمپانی ایفای نقش می‌کنند.

به غیر از این ۲ کمپانی، کمپانی‌های دیگری نیز هستند که در عرصهٔ کشتی کج نام بزرگی دارند.OVW مخفف Ohio Valley Wrestling - و ROH مخفف Ring of honor و کمپانی وحشی CZW از کمپانی‌های دیگرند.




:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ کتابخانه علی اکبر(ع) خوش آمدید. آدرس کتابخانه:مبارکه دیزیچه- محله وینچه مسئول کتابخانه:ایمان نصوحی شماره تماس:52457585
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه علی اکبر(ع) وینچه و آدرس avpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.