منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 388
بازدید کل : 114853
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 339
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 36

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 14
:: بازدید ماه : 388
:: بازدید سال : 1709
:: بازدید کلی : 114853
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 26 ارديبهشت 1397


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 5 ارديبهشت 1397


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 19 فروردين 1397

کتاب‌های «شما که غریبه نیستید»، «علی(ع) از زبان علی(ع)؛ (زمانه و زندگی امیرالمؤمینی علیه السلام از زبان خودش)»، «چگونه کتاب بخوانیم» و «شنگال» در قالب طرح کتاب‌خوان فروردین‌ماه ۱۳۹۷ برای علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی شد.


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 16 اسفند 1396

به مناسبت سالگرد تأسیس کتابخانه های عمومی در 17 اسفندماه ، جریمه کتاب های دیرکردی که از روز چهارشنبه مورخ 1396/12/16 لغایت پایان سال جاری به کتابخانه بازگشت داده شود بخشیده می شود. 


:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 15 اسفند 1396

قابل توجه اعضا و مراجعین محترم: 

به مناسبت سالروز تأسیس نهاد (17 اسفند ماه ) عضویت در کلیه کتابخانه های عمومی کشور رایگان می باشد. 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
یک شنبه 1 اسفند 1396


:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
دو شنبه 9 بهمن 1396

نقد کتاب "لحظه های انقلاب" نوشته ی سید محمود گلابدره ای 

کتاب لحظه های انقلاب به صورت روزنگار وخاطرات  از 13آبانماه تا 23بهمن ماه 57 و وقایعی که خودنویسنده (که راوی هم هست) مستقیم مشاهده نموده ودر جریان آن بوده در قالب گزارش، خاطره وبه صورت جملاتی زیبا ریخته شده واز جریانات آنروزها به ما (به صورت گاه خیلی تصویری) گزارش می دهد، از شعارها، رفتارها و گفتارها، جنگ و گریزها ، دغدغه ها وهرآنچه که باعث به وجود آمدن انقلاب  و به پیروزی رسیدن آن انقلاب به رهبری امام خمینی بوده است از زاویه نگاه یکی از آنهایی که در خیابانهای تهران بوده است واتفاقا نویسنده واهل قلم هم بوده است به صورت دست اول وبدون اینکه فراموش شود درمدت 5ماه بعداز واقعه به رشته تحریر درآمده و این مساله باعث سندیت داشتن کتاب می شود.

نقاط قوت کتاب

1-چون تالیف کتاب در22خردادماه 1358تمام شده وبه چاپ سپرده شده است بنابراین کتاب بکر بوده  و احتمال فراموشی وخطا در نوشته بسیار اندک وشاید هم در حد صفر می باشد.

2-نویسنده آنچه که دیده وشنیده است با صداقت  به رشته تحریر در اورده  است ومثال دوربین عمل کرده وثبت وضبط کرده است.

 3-معرفی اقشار جامعه وصداقت داشتن در گفتار و رفتار آنها

4-چون نویسنده خودش دستی به قلم داشته سعی در ریزبینی های نموده و سعی نموده چیزی ازقلمش حذف نشود

5-نویسنده چون خودش قبلا جزو گروهکها بوده وباتوجه به اینکه در کشورهای خارجی هم رفت وآمد داشته و اهل مطالعه وتحقیق هم بوده است بنابراین توانسته است به خوبی به معرفی چهرهای گروهکها و آدمهایی که به خاطر مصلحت و پول به جریان مبارزه پیوسته اند بپردازد و چهره آنها را به مخاطب معرفی می کند ومی شناساند وهمچنین به ترسیم چهره واقعی دلسوزان انقلاب وآنان که به خاطر حق و زیر فرمان امامشان پای مبارزه با طاغوت ایستاده اند هم پرداخته وسعی در تفکیک سره از ناسره نموده است.

6-استفاده از تکنیک "بگو، تکرار کن وتکرار کن" تا مخاطب بتواند بشناسد و برایش تفهیم شود(در پاره ای از جاها وبخصوص در مورد وقایع واشخاص)؛ به این صورت نویسنده توفیق این را پیدا کرده که مخاطبش مطالب را کاملا ثبت وضبط نماید وملکه ذهنش گردد

7-نکته جالب کتاب ، تحلیلهایی است که نویسنده در باره اشخاص وآدمهای انقلابی وغیر انقلابی  ووقایع  ارائه می دهد، وچون در بطن زمان دیده وارائه کرده است به دور از هرگونه شعاری بسیار جالب وقابل فهم است ، تحلیلهایی که امروز باگذشت سالها از دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران قابل دیدن وشناختن می باشد، وقایعی که بارها در طی این سالها تکرار شده اند و همچنین آدمهایی واشخاصی که با  نداشتن بصیرت  نتوانستند خودشان را با جریانات انقلاب اسلامی ایران تطبیق دهند و باعث ریخته شدن آب به آسیاب دشمنان ایران هم شده اند

8-تحلیل وپیش بینی نویسنده از اوضاع و نشان دادن تغییر نگرش بعضی از اشخاص سست عنصر در آن زمان  که امروزه هم بعد از گذشت سالها از آن دوران شاهد تکرار آن هستیم 

9-تحلیل جالب نویسنده در معرفی گروهها وگروهکهایی که با وجود اینکه بسیار ساختاری عمل کرده و خیلی تشکیلاتی عمل نموده اند اما به دلیل اینکه تکیه گاهشان ملت نبوده اند وشکست برنامه های آنها در مقابل دستان خالی امام خمینی و ملت ، تنها با اتکا به خدا ومردم باعث  پایین کشیده شدن طاغوت شده است،  و اینکه کلا انقلاب ایران با تمام انقلابهای دیگر در سایر کشورها فرق اساسی داشته است و بدون حمایت کشورها ونیروهای غریبه ، تنها باهمت خود ملت ایران شکل گرفته وپیاده شده است

10-معرفی چگونگی بوجود آمدن حس مبارزه در بین ملت و اینکه چه جریاناتی چوب لای این چرخ مبارزه گذاشته اند از نکات مثبت دیگر کتاب است تا نسلهای بعدی بدانند چگونه با دستان خالی وبه کمک زن ومرد، پیر وجوان ، نوجوانان و ... انقلاب شکل گرفته وبه پیروزی رسیده است.




:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 7 بهمن 1396


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : خانم نصوحی
دو شنبه 5 بهمن 1396

خانواده موفق (راهکارهای دستیابی به یک خانواده متعادل)

نویسنده: زهرا رحیمی یگانه

ناشر: حدیث راه عشق

تعداد صفحه: ۲۱۴

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند ازدواج به هندوانه دربسته می‌ماند و تا وارد زندگی زناشویی و با همسرت هم‌سقف و همراه نشوی از نتیجه انتخابت آگاه نخواهی شد. به نظر شما این موضوع نگران‌کننده نیست؟ پس جوانان چگونه می‌توانند در خصوص مهم‌ترین انتخاب زندگی‌شان درست تصمیم بگیرند و باقی عمرشان را در حسرت انتخاب نادرست خود تباه نسازند؟

ما به این موضوع اعتقاد نداریم و معتقدیم راه‌های خوبی برای آشنایی پیش از ازدواج با منش، اعتقادات و رفتارهای همسر وجود دارد که می‌تواند جوانان را تا حد زیادی از عواقب انتخاب جبران‌ناپذیر همسر نامناسب برهاند، مطالعه کتاب کاربردی و ارزشمند  «خانواده موفق» یکی از این راهکارهاست.

به عنوان نمونه، معروف است که در جلسه خواستگاری سؤال‌هایی معمولاً کلیشه‌ای پرسیده می‌شود که پاسخش چندان واقعیت‌های شخصیت طرف مقابل را نمایان نمی کند، اما در این کتاب شما با سؤال‌هایی آشنا می‌شوید که در صورت پرسیدن از طرف مقابل، پاسخی دریافت خواهید کرد که تا حد زیادی می‌تواند ابعاد شخصیتی طرف مقابل را برایتان آشکار کند.

همچنین این کتاب در خصوص مسائل بعد از پیوند مبارک ازدواج نیز مباحث بسیار ارزشمندی دارد و زوج‌های جوان را پس از ازدواج رها نکرده و تلاش دارد، در حل شایع‌ترین مشکلات و مسائل زندگی زناشویی، همسران را راهنمایی کرده و به ایشان راه‌کارهای مفیدی برای حل مسئله ارائه دهد.

این اثر که توسط ناشر تخصصی مسائل خانواده (حدیث راه عشق) و با تلاش گروهی پژوهشی در حوزه ازدواج تدوین شده است، مباحث خود را از انگیزه‌های ازدواج تا باورهای الزامی پیش از ازدواج و معیارهای اتنخاب همسر، چگونگی صحیح سپری کردن دوران عقد آغاز می‌کند و بعد از بیان مطالبی در خصوص بایسته‌های یک خانواده موفق، به طرح مسائل متداول و مشکلات شایع زوج‌ها از جمله مشکلاتی مانند کم‌حرفی یا پرحرفی همسر، ایجاد محدودیت‌ها بر اثر ازدواج، لجبازی و خشم همسر، چگونگی ارتباط با خانواده همسر، مسائل اقتصادی خانواده و... می‌پردازد و در مجموع با آموزش مطالب مفید و کاربردی پیش و پس از ازدواج، مخاطب را با بایدها و نبایدها در موضوع ازدواج و حفظ بنیاد گرانقدر خانواده آشنا می‌کند.


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
چهار شنبه 3 بهمن 1396

هر که دنیا خواهد ،دانش آموزد و هر که آخرت خواهد در عمل کوشد.  ابن سینا

 

کسي مرا به آفتاب
معرفي نخواهد کرد
کسي مرا به ميهماني گنجشک ها نخواهد برد
پرواز را بخاطر بسپار
پرنده مردني ست   
فروغ فرخزاد

 

 از خود مپرس که از نکویی تو چه کس بهره خواهد برد . نان خود را به آب فکن ،بلاخره کسی آنرا خواهد خورد. گوته

هارون به بهلول گفت:
دوست ترین مردمان در نزد تو کیست؟
گفت:آنکه شکمم را سیر سازد
گف:من سیر سازم،پس مرا دوست خواهی شد یا نه؟
گفت: دوستی نسیه نمی شود عبید زاکانی

 

ثناگویی امیر دزدان...

شاعری پیش امیر دزدان رفت و ثنایی بر او بگفت. فرمود تا جامه ازو برکنند و از ده به در کنند. مسکین، برهنه به سرما همی رفت... سگان در قفای وی افتادند. خواست تا سنگی بردارد و سگان را دفع کند. در زمین یخ گرفته بود. عاجز شد، گفت: این چه حرامزاده مردمانند، سگ را گشاده اند و سنگ را بسته! امیر از غرفه بدید و بشنید و بخندید، گفت: ای حکیم، از من چیزی بخواه. گفت جامه خود را می خواهم اگر انعام فرمایی. رضینا من نوالک بالرحیل.

امیدوار بود آدمی به خیر کسان 
مرا به خیر تو امٌید نیست،شر مرسان

سالار دزدان را رحمت بر وی آمد و جامه باز فرمود و قبا پوستینی، بر او مزید کرد و درمی چند.

برگرفته از: گلستان - سعدی

 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ کتابخانه علی اکبر(ع) خوش آمدید. آدرس کتابخانه:مبارکه دیزیچه- محله وینچه مسئول کتابخانه:ایمان نصوحی شماره تماس:52457585
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه علی اکبر(ع) وینچه و آدرس avpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.