منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 114908
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 339
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 36

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 36
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 443
:: بازدید سال : 1764
:: بازدید کلی : 114908
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 5 مهر 1393

زرگترین دروغ کتاب های عربی: “جمع مذکر سالم”. اصلا مگه می شه؟!
www.SMSOJOK.com


:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 5 مهر 1393

سر امتحان شهری دختره اومد نشست پشت فرمون سرهنگه گفت خانوم روشن کن برو عقب.. !! .دختره ماشینو روشن کرد پیاده شد رفت عقب نشست………… دیگه کسی سرهنگ و از اون روز ندیده ارسال نظر
www.SMSOJOK.com


:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 5 مهر 1393

پلیس راهنماییی جلو حیف نون رو می گیره میگه: كارت ماشین، گواهینامه، معاینه فنی، بیمه… غضنفر میگه: چیكار كنم؟ جمله بسازم؟


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 5 مهر 1393
دختر باس تا عشقش پست میذاره بیاد زیرش کامنت بذاره..

 

 

"این مرد صاحب داره"

 

لطفا بی منظور لایک کنید!

.

.

.

.

..

.

.

خااااااانممون کوشی بیابنویس دیگه...!!

 

خاااااااااااااانم :|

 

نیس؟ نمیای؟؟ !!

 

خب پس با منظور لایک کنید تا چشش درآد -_-



 

:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
شنبه 5 مهر 1393

به یه خروس می گن چه غذایی دوست داری می گه الویه چون سینه مرغ داره !

◘◘◘◘

یارو  پیشنهاد داده اسم پژو جی ال ایكس رو بگذارند پژو الف لام میم.

◘◘◘◘

یه روز یه معلم مدرسه دخترونه میره سر كلاس و میپرسه:كی میدونه اون كدوم قسمت بدنه كه گاهی اندازش تا 8 برابر بزرگ میشه؟ مریم میگه: من بلدم اما روم نمیشه بگم مهین دستش رو بالا میكنه و میگه: آقا اون مردمك چشم هست. معلم یه بیست به مهین میده و سه تا صفر به مریم مریم میپرسه : چرا سه تا صفر به من دادین؟ معلم میگه: سه تا صفر به سه دلیل یكی به خاطر اینكه درس بلد نبودی یكی به خاطر اینكه فكرت منحرفه و سومی هم بخاطر اینكه توقعت زیاده.

◘◘◘◘

به یه بنده خدا گفتن طولانی ترین و پر جاذبه ترین بوسه ای که تا حالا کردی با کی بوده ؟ گفت یه بار خواستم توی لوله جارو برقی رو فوت کنم ! دهنم گیر کرد توی لوله !!

◘◘◘◘

یک نفر به خواستگاری رفته وبه دختره میگه:

من ادم صبوری هستم دختره هم میگه معلومه اگه ادم صبوری نبودی این دماغ رو چند سال تحمل نمیکردی..

◘◘◘◘

بسیجیه می ره عروسک فروشی به صاحب مغازه می گه آقا یه دونه از اون خواهرا بده!

◘◘◘◘

یه دکتری رفته بوده یكی از دهات و بهشون اصول بهداشت و نظافت رو یاد می داده. اتفاقأ همون موقع یه گربه ای داشته ک...ونشو می لیسیده و خودشو تمیز می كرده. جناب دكتروسط سخنرانی میگه: مثلأ نگاه كنید، حتی این گربه كه حیوونه و عقلش نمی رسه هم داره خودشو تمیز می كنه. یهو یكی از دهاتیها از وسط جمع بلند می شه میگه: آقای دكتر، نه فكركنی عقلمان نمی رسد ها، زبانمان نمی رسد.

◘◘◘◘

یه موز و یه پسته با هم دعواشون می شه، موز به پسته میگه: که چرا همیشه نیشت بازه؟ پسته میگه: از تو که بهترم، بخاطر 200 تومن جلوی همه شلوارت رو می کشی پایین!

◘◘◘◘

به قل مراد میگن یخچالتون چرا برفک میزنه ؟ میگه لابد بازم آنتنش کج شده.

◘◘◘◘

اصفهانیه داشته می مرده و بچه هاش همه دورش جمع شده بودند اصفهانیه با ناله می گیه پسرم عباس اینجابی و پسرش می گه بله بابا اینجام و باز می گه دخترم تو هم اینجاپی و دخترش هم می گه بله بابا جون منم اینجام و باز اصفهانیه می گه خانم تو هم هستی ؟ و زنش هم می گه بله منم هستم یه هو اصفهانیه از ته دل نعره می کشه شما همه اینجاپید اونوقت  کلر اون اتاق روشنه؟

 ◘◘◘◘

قل مراد میره خواستگاری دختره رو می بینه ازش خوشش نمیاد میگه: ما می ریم یه دوری می زنیم بر می گردیم...

◘◘◘◘

دایناسور به دوست دخترش میگه بیا بریم سینما دوست دختره میگه نمیام میگه بریم رستوران میگه

نه میگه بریم خونه ی من میگه نه بهش میگه همین كارها رو كردی كه نسلمون منقرض شد!

◘◘◘◘

یه آبادانیه میره تو مغازه به یارو میگه: کا، بلوز داری؟

مغازه داره میگه: نه.

آبادانیه میگه: کا، شلوار داری؟

مغازه داره میگه: نه.

آبادانیه با تعجب میگه: کا، پس چرا رو شیشه نوشتی: کا لباس داریم؟

◘◘◘◘

دختری به حاج آقا میگه اگه دوست پسرم بوسم کنه چی میشه؟ حاج آقا میگه: گناه هست میری جهنم.
دختر میگه اگر شما بوسم کنی چی میشه؟ حاج آقا میگه: ای شیطون می خوای بری بهشت!

 


:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393
بانکی: دنیا پر از دیدنی های شگفت انگیز است در اینجا شما را با عجایب دهگانه طبیعی که تا کنون از آنان بی اطلاع بودید آشنا می کنیم.
1.    پاموکل (ترکیه)

 



به زبان ترکی این نام یعنی: قلعه پنبه ای و به آسانی می توان فهمید که چرا چنین نامی به آن اطلاق شده است. همچنین این شگفتي طبیعی قسمتي از سایت شهر  هایراپولیس    Hierapolis (در سوریه) است و در طی قرنها این دو به دلیل نزدیکی یکی شده اند. در واقع برخی از مقبره های قدیمی در قبرستان شهر بخشی از منظره را تشکیل میدهد. این سایت دارای سنگهای تراورتن و چشمه های آب گرم است. سنگهای تراورتن ظاهری متحدالمرکز دارند و با رنگ سفید حریرگونه جلوه ای روحانی خلق کرده اند. چشمه های آب گرم  در دهانه ها دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که موجب تشکیل سازه های خارق العاده با ظاهری ارگانیک شده اند.

2.    برج یخي کوه اربس (قطب جنوب)

کوه اربس یکی از فعالترین آتشفشانهای زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است، و بخاطر دریاچه گدازه های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله ، میان مجموعه های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی بیرون می آید سیستم پیچیده ای از قارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

3.    آبفشان فلای (نوادا، ایالات متحده)

 



منظره اين آبفشان طوری به نظر می رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی به زمین آورده شده است. آبفشان فلای یکی از پدیده های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است.  در سال 1916 مالکین زمین در جستجوی آب برای حاصلخیز کردن این زمین بیابانی بودند. آنها آب را یافتند و  آن چشمه تا دهه ها جوشان بود. با این وجود مته ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره ای از آب برخورد که منجر به تشکیل چنین آبفشانی شد.


4.    صخره های کاشا کاتووه تنت (نیومکزیکو، ایالات متحده)

 


کاشا کاتووه تنت در نیومکزیکو ، جایی است که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته اي وجود دارند كه از گدازه های آتشفشانی طی 6میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند ، به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع بین چند فوت تا 90 فوت وجود دارد.

5.    دره ماه (آرژانتین)

 

دره ماه، دره ای دورافتاده در آرژانتین است. این دره با جرمهاي زمین شناسی میخکوب شده که از فرسایش باد شکل گرفته و سنگهای ایستاده و تخت سنگهایی را موجب شده که مدورند و شبیه گلوله های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک است و دارای تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور است که زیست شناسان علاقمند به دوره های تاریخی را به خود جلب کرده است.

6.    دانکسیا لندفرم (چین)

این پدیده بی نظیر زمین شناسی که معروف به دانکسیا لندفرم است از برخی مناطق در چین قابل رویت است، مانند ژانگی در استان جانسو. دانکسیا که یعنی " ابر سرخ " بخشی از زمین است که از سنگهای ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوهها و صخره هایی عجیب تبدیل شده اند.

7.    چشمه سحرآمیز- پارک ملی چاپادا دیامانتینا (برزیل)

 


چشمه سحرآمیز ،واقع در پارک ملی چاپادا دیامانتینا ، در 400 کیلومتری سالوادر،پایتخت ایالت باهیا قرار د ارد. این چشمه عمق 120فوتی دار د و آب آن آنقدر شفاف است که صخره ها و تنه های درختان قدیمی در کف آن قابل رویت است. هنگامیکه خورشید در سمت راست است نور از یک شکاف وارد میشود و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می کند. دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و  خاصش بسیار محدود است.

8.    جنگل سنگی (چین)


جنگل سنگی نمونه زیبایی از توپوگرافی انباشت سنگ آهک است.صخره های آن از سنگ آهک درست شده و توسط آبی که به سطح رخنه کرده شکل داده شده است. این آب همه چیز را در اطراف از میان برده به جز ستونها. این جنگل از دوران سلطنت مینگ  به عنوان اولین شگفتی طبیعی جهان شناخته شد.

9.    وولینگیان، هونان (چین)


منطقه هونان مملو از مناظر چشمگیر است و وولینگیان باشکوه یکی از بزرگترین جاذبه های آن است. این جاذبه طبیعی از بیش از 3000 لایه انباشتی سنگ آهک تشکیل شده است. در این مکان آبشارهای زیبا و بزرگترین قار آهکی آسیا قرار دارد.

10.    سالرد  اویونی (بولیوی)


سالر، یک بیابان نمکی انبوه در میانه آلتیپلانو ،یکی از مناظر تجسمی بولیوی است. این مکان؛ بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منکس می کند که با آسمان اثر تقارنی ایجاد میکند. در بیابان چندین دریاچه با رنگهای غیر معمول وجود دارد که علت آن وجود رسوبات معدنی است.

 


:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393

مواد غذایی مناسب برای تصفیه طبیعی خون

نسخه قابل چاپ

در این مطلب برخی از گیاهان و مواد غذایی مناسب برای پاک سازی و تصفیه خون که می تواند به سلامت کبد، از بین بردن ویروس ها و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک فراوان کند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. به منظور حفظ بدن و به خصوص سیستم دفاعی آن در شرایط مطلوب، باید عوامل بیماری زا از خون پاک شود. کارایی سیستم لنفاوی سالم در بدن، پاکیزه نگه داشتن خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های وابسته به آن است. می توان با یک رژیم غذایی مناسب از گیاهان شناخته شده و به صورت طبیعی کار تصفیه خون را تسریع بخشید که باعث از بین رفتن بسیاری از ویروس ها، باکتری ها و انگل ها خواهد شد.

Blood مواد غذایی مناسب برای تصفیه طبیعی خون

زردچوبه

زردچوبه که یکی از اعضای خانواده زنجبیل ها است واقعا یک ادویه جادویی به حساب می آید. کورکومین موجود در زردچوبه دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است که از جمله آن می توان به خواص ضد التهاب بودن، ضد ویروسی، ضد باکتری و همچنین تصفیه کننده خون اشاره نمود. زردچوبه در واقع یک سم زدای قدرتمند نیز به حساب می آید و می تواند بسیاری از مشکلات کبد و گوارشی را بر طرف کند.

گشنیز

گشنیز گیاهی بسیار مفید برای از بین بردن فلزات سنگین، از جمله جیوه محسوب می شود. این فلزات اگر در بدن زیاد شود باعث آسیب های جدی در فرد خواهد شد که می توان به بیماری قلبی، سرطان، زوال عقل، بیماری های کلیوی و ریوی و پوکی استخوان اشاره کرد. فلزات سنگین به راحتی از تنفس در هوای آلوده و یا مواد غذایی وارد خون می شود. بسیاری از متخصصان برای سم زدایی این مواد مصرف گشنیز یا مکمل هایش را در یک دوره چند ماهه توصیه می کنند.

ریحان

ریحان یکی دیگر از تصفیه کننده های قوی خون و محافظ کبد و کلیه ها می باشد. همچنین برای هضم غذا بسیار مفید است و می تواند در رژیم غذایی ما به عنوان یک مبارز قوی علیه عفونت ها مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه از عصاره ریحان نیز برای رفع لکه ها و منافذ سطح پوست استفاده می شود.

سیر

سیر یک منبع غنی از گوگرد می باشد که یک ماده معدنی عالی برای تصفیه و زدایش مواد بد به شمار می آید. گوگرد کبد را برای تولید آنزیم های سم زدایی تشویق می کند تا هرگونه مواد سمی را از جریان خون دفع نماید. همچنین می تواند روده ها را از هرگونه باکتری آزاد مضر، انگل و ویروس پاکیزه نگه دارد.

چغندر

یکی دیگر از مواد غذایی ساده و در عین حال مفید و مغزی که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، چغندر می باشد که با تحریک کبد مواد سمی خون را از بین برده و آن را تصفیه و پاک می کند.

هویچ

هویچ خام منبعی غنی از انواع ویتامین های C، B6، A، K و پتاسیم و گلوتاتیون است که یک پروتئین مفید برای پاکسازی کبد می باشد. متخصصان پیشنهاد داده اند هویچ به صورت خام مصرف شود چون در حالت پخته شده بسیاری از مزایای آن و به طور خاص گلوتاتیون کاهش می یابد.

سیب

سیب سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. همچنین حاوی پکتین می باشد که یک فیبر محلول به حساب می آید و باعث کاهش سطح کلسترول مضر و حذف فلزات سنگین از خون و روده می شود. به علاوه کورستین، پتاسیم و منیزیم موجود در آن به کنترل فشار خون کمک فراوان می کند.

آب

ضروری است برای دفع سموم بدن آب کافی بنوشیم. توصیه می شود در هر روز بین ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشیم تا سلامتی خود را تضمین کنیم.


خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم، پر خوری و بی تحرکی رگ ها و شریان های بدن را مسدود می کند و باعث آلوده شدن خون می شود. یک رژیم غذایی سالم با استفاده از مواد آلی به همراه یک برنامه ورزشی مدون ضامن سلامتی ما خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393

چه قدر حسودی؟

 

پرتال آکاایران

سایت خانواده

بخش مقالات خانه و

خانواده و روانشناسی

قسمت روانشناسی حسادت- چه قدر حسودی؟

چه قدر حسودی؟

چه قدر حسودی؟از حسادت همیشه به عنوان یکی از صفات بد و ناراحتی های بزرگ نام برده شده است. اما این احساس تنها جنبه های منفی ندارد.

حسادت,حسادت چیست,حسادت زنانه,[categoriy]

 


روانشناسی حسادت - چه قدر حسودی؟

 تحریکی که ما با دیدن خوشبختی دیگران یا شرایط بهتر آنها در وجود خود احساس می کنیم، حالت نسبتا متعادلی است که فعالیت و رقابت با دیگران را برای اینکه به همان خوبی باشیم، در ما بوجود می آورد.حسادت همچنین به عنوان یک واکنش دفاعی شخصیتی، می تواند عامل پیشرفت نیز باشد. به گفته روانشناسان، این احساس به سرعت و به شکل طبیعی در کودکان رشد می کند. بنابراین اگر جنبه مثبت حسادت در نظر گرفته شود، به نوعی می تواند عامل پیشرفت در زندگی محسوب شود.اکنون آزمون زیر را انجام دهید تا در یابید شما چگونه شخصیتی دارید و آیا حسادت در شما از نوع مثبت است یا منفی؟؟
۱) اگر همراه با فرزند خود در یک جمع فامیلی باشید و همه با بچه شخص دیگری بازی کنند، چه احساسی به شما دست می دهد؟
الف) از این حالت ناراحت می شوم.
ب) به نظر دیگران احترام می گذارم.
ج) فرزند من هم مثل دیگری و به همان اندازه ارزش های شخصیتی دارد و این کار آنها از حماقتشان است.
۲) اگر در جمعی، یکی نفر مرکز تمام گفتگو ها باشد، عکس العمل شما چگونه خواهد بود؟
الف) من هم سعی می کنم به نوبه خودم قطب جذب کننده ای شوم و خاطرات جالبی را تعریف کنم.
ب) وقتی کسی مرکز بحث و گفتگو است، حتما موضوع جالبی را مطرح کرده است، چرا ناراحت شوم؟ من هم سعی می کنم گوش دهم و یاد بگیرم
ج) خیلی سخت است، فقط یک گوشه می نشینم تا مهمانی تمام شود.
۳) اگر بهترین دوستتان به شما بگوید شغل بسیار خوب و جالبی پیدا کرده، چه واکنشی نشان می دهید؟
الف) خیلی خوشحال می شوم. چون مطمئنا استحقاق آن را دارد.
ب) فکر می کنم چرا این موضوع برای من اتفاق نیفتاده است. من هیچ گاه چنین شانسی نداشته ام.
ج) اگر شغلی که به دست آورده ، خیلی بهتر از شغل من است، می ترسم نسبت به او احساس بدی پیدا کنم، دوست دارم من هم چنین شغلی داشته باشم.
۴) آیا گاهی اوقات این احساس به شما دست می دهد که همسرتان می خواسته چیزی را از شما پنهان کند؟
الف) گاهی اوقات این احساس را داشته ام ولی اجازه بروز به آن نداده ام.
ب) چنین چیزی هر از گاهی اتفاق افتاده است، ولی تصور می کنم بیش از آنکه آگاهانه باشد، از روی فراموشی است.
ج) گاهی که چنین حسی به من دست داده، تلاش خود را برای کشف واقعیت به کار برده ام و این مساله باعث بروز اختلافاتی بین من و همسرم شده است.
۵) آیا دوست دارید پول بیشتری به دست آورید؟
الف) نه چندان، فکر می کنم آنچه به دست می آورم، برای ارضای نیازهایم کافی است.
ب) بله، فکر می کنم با توانایی های که دارم می توانم بیشتر از این به دست آورم و روی این قضیه حساب می کنم.
ج) بله، این واقعا غیر عادلانه است که دیگران بیشتر نصیبشان شود، در حالی که استحقاق آن را ندارند.
۶) آیا با کمال میل، حاضرید مدتی طولانی نزد پدر و مادر همسرتان باشید؟
الف) بله، من آنها را هر روز با کمال میل می بینم.
ب) سعی می کنم این ملاقات تا حد امکان کوتاه باشد.
ج) بله، اگر چه این کار مرا آزار می دهد ولی همیشه سعی می کنم به خاطر همسرم با آنها رفتاری دوستانه داشته باشم.
سوال / ج / ب / الف
۱ / ۱۰ / ۴ / ۶
۲ / ۱۰ / ۴ / ۶
۳ / ۶ /۱۰ / ۴
۴ / ۱۰ / ۴ / ۶
۵ /۱۰ / ۶ / ۴
۶/ ۶ / ۱۰ / ۴
● تفسیر امتیازات
▪ بین ۴۵ تا ۶۰ امتیاز: مراقب رفتارهای خود باشید. حسادت در شما به شدت فعال است و حالت تهاجمی دارد. شما از موقعیت های دیگران ناراحت می شوید و همیشه نگران آن هستید که مبادا آنچه را که دارید از دست بدهید. شما برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود، به هر کاری دست می زنید. حسادت باعث تحریک فعالیت می شود و شما برای پیشرفت، نیاز به مقایسه خود با دیگران دارید، اما به یاد داشته باشید که حسادت بیش از حد، می تواند سبب بروز ناراحتی های زیادی برای شما و دیگران شود. سعی کنید با توقع زیاد آنچه به دست می آورید، از آنچه از دست می دهید، کمتر نباشد، در این صورت راحت تر زندگی می کنید.
▪ بین ۳۰ تا ۴۵ امتیاز: حسادتتان جنبه انفعالی و آرام دارد. کوچک ترین ناامیدی در مسائل شغلی و عاطفی به نظر شما مانند تهاجم خطرناکی علیه دنیای شخصی و خصوصی تان است. شما احساس آسیب پذیری می کنید و از کسانی که موفقیت های خود را با صدای بلند اعلام می کنند و یا علاقه و محبت خود را علنا بروز نمی دهند، بشدت ناراحت هستید. حتی گاهی از دست خودتان هم ناراحت می شوید، احساس حقارت می کنید و در نتیجه شخصیت خود را بسیار دست کم می گیرید.اما با کمی دقت به دنیای اطراف خود، در می یابید که واقعیت چنین نیست و همه دنیا در صدد ناراحت کردنتان نیستند! در این صورت می توانید با دید بهتری به دوستان و آشنایان و موفقیت های آنان بنگرید!
▪ کمتر از ۳۰ امتیاز: شما در کل احساس حسادت چندانی در خود نمی کنید. موفقیت دیگران شما را شاد می کند و اعتمادتان را نسبت به آنان افزایش می دهد. این حالت اگر چه بسیار پسندیده و قابل احترام است، اما در برخی موارد نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. فقدان کامل حسادت، نشانه های پیشرفت را در دل شما از بین برده و بذرهای آن را می خشکاند.اما به هر حال به نوع نگرشتان در رابطه با دیگران، باید تبریک گفت.

روزنامه ابتکار
ویرایش و تلخیص:آکاایران

 تحریکی که ما با دیدن خوشبختی دیگران یا شرایط بهتر آنها در وجود خود احساس می کنیم، حالت نسبتا متعادلی است که فعالیت و رقابت با دیگران را برای اینکه به همان خوبی باشیم، در ما بوجود می آورد.حسادت همچنین به عنوان یک واکنش دفاعی شخصیتی، می تواند عامل پیشرفت نیز باشد. به گفته روانشناسان، این احساس به سرعت و به شکل طبیعی در کودکان رشد می کند. بنابراین اگر جنبه مثبت حسادت در نظر گرفته شود، به نوعی می تواند عامل پیشرفت در زندگی محسوب شود.اکنون آزمون زیر را انجام دهید تا در یابید شما چگونه شخصیتی دارید و آیا حسادت در شما از نوع مثبت است یا منفی؟؟
۱) اگر همراه با فرزند خود در یک جمع فامیلی باشید و همه با بچه شخص دیگری بازی کنند، چه احساسی به شما دست می دهد؟
الف) از این حالت ناراحت می شوم.
ب) به نظر دیگران احترام می گذارم.
ج) فرزند من هم مثل دیگری و به همان اندازه ارزش های شخصیتی دارد و این کار آنها از حماقتشان است.
۲) اگر در جمعی، یکی نفر مرکز تمام گفتگو ها باشد، عکس العمل شما چگونه خواهد بود؟
الف) من هم سعی می کنم به نوبه خودم قطب جذب کننده ای شوم و خاطرات جالبی را تعریف کنم.
ب) وقتی کسی مرکز بحث و گفتگو است، حتما موضوع جالبی را مطرح کرده است، چرا ناراحت شوم؟ من هم سعی می کنم گوش دهم و یاد بگیرم
ج) خیلی سخت است، فقط یک گوشه می نشینم تا مهمانی تمام شود.
۳) اگر بهترین دوستتان به شما بگوید شغل بسیار خوب و جالبی پیدا کرده، چه واکنشی نشان می دهید؟
الف) خیلی خوشحال می شوم. چون مطمئنا استحقاق آن را دارد.
ب) فکر می کنم چرا این موضوع برای من اتفاق نیفتاده است. من هیچ گاه چنین شانسی نداشته ام.
ج) اگر شغلی که به دست آورده ، خیلی بهتر از شغل من است، می ترسم نسبت به او احساس بدی پیدا کنم، دوست دارم من هم چنین شغلی داشته باشم.
۴) آیا گاهی اوقات این احساس به شما دست می دهد که همسرتان می خواسته چیزی را از شما پنهان کند؟
الف) گاهی اوقات این احساس را داشته ام ولی اجازه بروز به آن نداده ام.
ب) چنین چیزی هر از گاهی اتفاق افتاده است، ولی تصور می کنم بیش از آنکه آگاهانه باشد، از روی فراموشی است.
ج) گاهی که چنین حسی به من دست داده، تلاش خود را برای کشف واقعیت به کار برده ام و این مساله باعث بروز اختلافاتی بین من و همسرم شده است.
۵) آیا دوست دارید پول بیشتری به دست آورید؟
الف) نه چندان، فکر می کنم آنچه به دست می آورم، برای ارضای نیازهایم کافی است.
ب) بله، فکر می کنم با توانایی های که دارم می توانم بیشتر از این به دست آورم و روی این قضیه حساب می کنم.
ج) بله، این واقعا غیر عادلانه است که دیگران بیشتر نصیبشان شود، در حالی که استحقاق آن را ندارند.
۶) آیا با کمال میل، حاضرید مدتی طولانی نزد پدر و مادر همسرتان باشید؟
الف) بله، من آنها را هر روز با کمال میل می بینم.
ب) سعی می کنم این ملاقات تا حد امکان کوتاه باشد.
ج) بله، اگر چه این کار مرا آزار می دهد ولی همیشه سعی می کنم به خاطر همسرم با آنها رفتاری دوستانه داشته باشم.
سوال / ج / ب / الف
۱ / ۱۰ / ۴ / ۶
۲ / ۱۰ / ۴ / ۶
۳ / ۶ /۱۰ / ۴
۴ / ۱۰ / ۴ / ۶
۵ /۱۰ / ۶ / ۴
۶/ ۶ / ۱۰ / ۴
● تفسیر امتیازات
▪ بین ۴۵ تا ۶۰ امتیاز: مراقب رفتارهای خود باشید. حسادت در شما به شدت فعال است و حالت تهاجمی دارد. شما از موقعیت های دیگران ناراحت می شوید و همیشه نگران آن هستید که مبادا آنچه را که دارید از دست بدهید. شما برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود، به هر کاری دست می زنید. حسادت باعث تحریک فعالیت می شود و شما برای پیشرفت، نیاز به مقایسه خود با دیگران دارید، اما به یاد داشته باشید که حسادت بیش از حد، می تواند سبب بروز ناراحتی های زیادی برای شما و دیگران شود. سعی کنید با توقع زیاد آنچه به دست می آورید، از آنچه از دست می دهید، کمتر نباشد، در این صورت راحت تر زندگی می کنید.
▪ بین ۳۰ تا ۴۵ امتیاز: حسادتتان جنبه انفعالی و آرام دارد. کوچک ترین ناامیدی در مسائل شغلی و عاطفی به نظر شما مانند تهاجم خطرناکی علیه دنیای شخصی و خصوصی تان است. شما احساس آسیب پذیری می کنید و از کسانی که موفقیت های خود را با صدای بلند اعلام می کنند و یا علاقه و محبت خود را علنا بروز نمی دهند، بشدت ناراحت هستید. حتی گاهی از دست خودتان هم ناراحت می شوید، احساس حقارت می کنید و در نتیجه شخصیت خود را بسیار دست کم می گیرید.اما با کمی دقت به دنیای اطراف خود، در می یابید که واقعیت چنین نیست و همه دنیا در صدد ناراحت کردنتان نیستند! در این صورت می توانید با دید بهتری به دوستان و آشنایان و موفقیت های آنان بنگرید!
▪ کمتر از ۳۰ امتیاز: شما در کل احساس حسادت چندانی در خود نمی کنید. موفقیت دیگران شما را شاد می کند و اعتمادتان را نسبت به آنان افزایش می دهد. این حالت اگر چه بسیار پسندیده و قابل احترام است، اما در برخی موارد نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. فقدان کامل حسادت، نشانه های پیشرفت را در دل شما از بین برده و بذرهای آن را می خشکاند.اما به هر حال به نوع نگرشتان در رابطه با دیگران، باید تبریک گفت.


:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393

فضیلت و ثواب خواندن و همراه داشتن دعای معراج +متن دعا - آکا

پرتال آکاایران سایت دین و اندیشه آکا بخش دین و اندیشه قسمت دعا و شرایط دعا کردن- فضیلت و ثواب خواندن و همراه داشتن دعای معراج +متن دعا

 

 

دعای معراج, فضیلت دعای معراج, خواص دعای معراج,دعا و شرایط دعا کردن

 

فضیلت و ثواب خواندن و همراه داشتن دعای معراج متن دعا

 

 


دعا و شرایط دعا کردن - فضیلت و ثواب خواندن و همراه داشتن دعای معراج +متن دعا

از رسول اکرم صلى الله علیه و آله منقول است آن شبى که مرا به معراج بردند از تمامى آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسیدم و آنچه دیدم بودم و با خداى تعالى بى واسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم چون به مقام جبرئیل رسیدم گفتم یا جبرئیل این چه دعائى است که جمله فرشتگان مى خوانند؟ گفت یا محمد صلى الله علیه و آله این همان دعایى است که از جانب حق به شما آوردم و خداى تعالى مى فرماید که هر که از آدم تا خاتم این دعا را بخواند یا با خود دارد عزیز و مکرم گردد و حاجتش برآورده شود حق تعالى هیچ حجاب در میان او و خودش نگذارد و او را از جمیع بلایا محفوظ فرماید و اگر از آدم تا خاتم جمع شوند و جمیع دریاها مرکب گردد و آسمان و زمین کاغذ شود چندان نویسنده که همه فرشتگان مانده شوند و دریا خشک شود و آسمان و زمین تمام شود نمى تواند ثواب این دعا را بنویسند و از هزار یکى نوشته نشود و خواننده و دارنده این دعا را تنگى دست ندهد و تا روز اجل بستگى در کار وى نشود و در روز قیامت حساب را از وى بردارند و بى حساب داخل بهشت شود.


یا محمد دارنده و خواننده این دعا رستگارى یابد. هر کس در عمر خود این دعا را یک بار بخواند و اگر نتواند گوش بدهد یا با خود دارد چنان باشد که چهل هزار ختم

قرآن

کرده باشد و چهل هزار حج کرده باشد و چهل هزار گوسفند قربانى کرده و چهل هزار بنده آزاد کرده و چهل هزار مسکین را طعام داده و چهل هزار برهنه را پوشیده باشد و تورات موسى و انجیل عیسى و زبور داوود و فرقان محمد المصطفى صلى الله علیه و آله را خوانده باشد و اگر بیمار باشد چنانچه طبیبان از معالجه آن عاجز باشند چون این دعا را به آن بیمار دهند و بر بالین وى گذارند شفا یابد و اگر کسى قرض دار باشد و این دعا را بخواند حق تعالى دین او را ادا فرماید و اگر کسى کاهل نماز باشد این دعا را با خود دارد حق تعالى دل او را روشن گرداند حریض نماز شود و اگر زن دشوار زاید این دعا را بر آب خواند بخورد به آسانى بار نهد و اگر کسى را بسته باشند این دعا را بر موم گیرند و بر کمر وى بندند فى الحال گشاده گردد و اگر بخت دختر بسته باشد این دعا را بخواند یا با خود دارد بخت او گشاده شود و اگر کسى را به پاى دار برند این دعا را بر وى بخوانند و بدمند یا در نزد آن کس باشد هیچ ضررى به او نرسد و اگر جهت فرزند بخواند خداوند عالم پسرى به وى عطا فرماید و دارنده این دعا از گزند مار و عقرب و زبان بدگویان ایمن گردد.

 


خواننده و دارنده این دعا از درد گوش و دردسر و درد چشم و درد دل و جگر و فلج و لغوه و جمیع دردها ایمن گردد و هر کس این دعا را با خود به گرد برد حق سبحانه او را ببخشد و سکرات موت را بر وى آسان گرداند و از عذاب قبر و سوال نکیر و منکر ایمن گردد و روز جزا چهل هزار فرشته به استقبال وى برآیند تا داخل بهشت مى کنند و شرح این دعا بسیار بود اما مختصر کردیم تا ملال نگیرد بسیار مجرب است ان شاء اللّه و اللّه اعلم بالصواب .

هذا دعای معراج

یا سَیّدُ یا سَیّدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاکْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِکَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وَکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکَبّ‍ِرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا ‍وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا مُعْطی یا آخِرُ یا اَحْسَنَ الْخالِقینَ یا خَیْرَالرّازِقینَ یا خَیْرَ الْغافِرینَ یا خَیْرَ الْمُحْسِنینَ یا خَیْرَ النّاصِرینَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ یا نُورَ السَّمواتِ وَ الْأرْضِ یا هادِیَ الْمُض‍ِلّینَ یا دَلیلَ الْمُتَحَیّرینَ یا خالِقَ کُلَّ شَیءٍ یا فاطِرَ السَّمواتِ والْأرْضِ یا هادِیَ الْمُضِلینَ یا مُفَتَّحَ الْأبْوابِ یا مُسَبِّبَ الْأسْبابِ یا رَفیعَ الدَّرَجاتِ یا وَلِیَّ الْحَسَناتِ یا غافِرَ  الْخَطیئاتِ یا مُحیِیَ الْأمْواتِ یا ضاعِفَ الْحَسَناتِ یا دافِعَ الْبَلِیّات، اَللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنَ الطّاعُونِ وَالزَّلْزَلَهِ وَ الْفُجْاَهِ وَالْوَباء‍ِ وَ م‍ِنْ شَرَّ السُّلْطانِ الْجابِرِ وَ شَرَّ الْعَیْنِ السُّوء‍ِ وَ مِنْ شَرَّالْجَنَّ وَالْإنْسِ بِحَقَّ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ بِحَقَّ حمعسق وَ بِحَقَّ مُحَمَّدِ الْمُصْطَفی وَ بِحَقَّ عَلِیَّ الْمُرْتِضی وَالْأئمَّهِ الْهُدی وَ بِحَقَّ اللُّوحِ وَالْقَلَمِ وَالْکُرْسِیَّ وَ الْعَرْشِ وَ بِحَقَّ فَسَیَکْفیکَهُمُ اللهُ وَ هُوش السَّمیعُ الْعَلیمُ اللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنْ شَرَّ کُلَّ ذی شَرًّ وَ مِنْ شَرٌ طارِقٍ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرَّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِ‍نْ شَرَّ ما یَلِجُ فِی‌الأرْضِ وَ ما یَخْرِجُ مِنْها وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیم اَللّهُمَّ احْفِظْ صاحِبِ هَذَاالدُّعا مِنْ شَرَّ الْأعْداءِ وَ مِنْ شَرَّ جَمیعَ الْمِحْنَهِ وَ الدّاءِ وَ مِنْ شَرَّ النَّفّاثاتِ فِی الْعُقَدِ وَ مِنْ شَرَّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبَّ بِعِزَّ عِزَّتِکَ وَ الْقَهْرِ بِلُطْفِکَ وَ الرَّحْمَهِ رَحْمَتَکَ یا واهِبَ الْعَطایا یا دافِعَ الْبَلایا یا غافِرَ الْخطایا یا سَتّارَ الْعُیُوبِ یا نُورَ الْغُیُوبِ یا نُورَ الْقُلُوبِ یا حَبیبَ الْقُلُوبِ یا قاضِیَ الْحاجاتِ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالْأخِرَهِ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ بِحَقَّ اَلا اِلا اللهِ تُصیرُا الأمُورِ اَللّهُمَّ اَسْتَوْدِعُکَ نَفْسی وَ رُوحی وَ مالی وَ اَوْلادِی وَ جَمیعَ ما اَنْعَمْتَ عَلَیَّ فِی الدّینِ وَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ اِنَّهُ لا یُضیعُ صانیکَ یَصُونَکَ وَ مَحْفُوظَکَ وَ مَامُولَکَ وَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنْکَ وَ لَنْ اَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً اَللّهُمَّ رَبَّنا اتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَهً وَ فِی الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنا عَذابَ النّارِ وَ عَذابَ الْقَبرِ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجْمَعینَ الطّاهِرینَ وَ الأئِمَّهِ الْمَعْصُومینَ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً کَثیراً.

 


:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خانم نصوحی
پنج شنبه 3 مهر 1393

معتبرترین دعا برای پولدارشدن -آکا

پرتال آکاایران سایت دین و اندیشه آکا بخش دین و اندیشه قسمت دعا و شرایط دعا کردن- معتبرترین دعا برای پولدارشدن

 
 
معتبرترین دعا برای پولدارشدن,دعا برای پولدارشدن,دعا

 

معتبرترین دعا برای پولدارشدن

 


دعا و شرایط دعا کردن - معتبرترین دعا برای پولدارشدن

 
اگر بنا باشد تا آیه ای از

قرآن

کریم را بعنوان مجرب ترین آیه جهت وسعت رزق و روزی و گشایش کسب و کار و خیر و برکت بدانیم، بدون شک آن آیه؛ آیات 2و3 سوره طلاق است که به و من یتق الله مشهور می باشد. در خصوص خواص این آیات، بزرگان فرموده اند که تأثیرآن در گشایش روزی و برکت در رزق مجرب و تضمینی است اما باید با اخلاص و مداومت خوانده شود.  
پیامبر اکرم(ص) فرمود: من آیه اى را در

قرآن

مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن شوند براى حل مشکلات آنها کافى است و آن آیات سوّم و چهارم سوره طلاق است
معتبرترین دعا برای پولدارشدن,دعا برای پولدارشدن,دعا

 

معتبرترین دعا برای پولدارشدن

 

«وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْىء قَدْراً»آیه و من یتق الله
معتبرترین دعا برای پولدارشدن,دعا برای پولدارشدن,دعا

 

معتبرترین دعا برای پولدارشدن

 

ختم آیه من یتق الله جهت وسعت رزق و روزیاز برای وسعت رزق و گشایش روزی در روز پنجشنبه اول ماه شروع کرده و تا چهل و یک روز هر روز سیصد و پنجاه و نه مرتبه آیه مذکور- آیات دو و سه سوره طلاق: و من یتق الله    تا    لکل شی قدرا - را بدون تکلم با کسی بخواند که بسیار مجرب است و بعد از اتمام هر آیه بگوید:  "یا فتاح یا رزاق یا واسع"خاصیت آیه «من یتق الله...» {در برکت در مال و وسعت رزق و روزی}هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری کند  ،خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد و هر کس بر خدا توکل نماید خدا او را کفایت می کند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است.این آیه از امید بخش ترین آیات

قرآن

کریم است که تلاوت آن دل را صفا و و جان را نور می بخشد در حدیثی از ابوذر غفاری نقل شده که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: من آیه ای را در

قرآن

می شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن زنند برای حل مشکلات آنها کافی است پس آیه فوق را سه مرتبه با تکرار تلاوت فرمود.و در حدیث دیگر فرمود: خداوند پرهیزگاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهایی بخشید. البته مفهوم آیه این نیست که انسان دست از تلاش و کوشش بکشد.چنانچه حضرت صادق علیه السلام فرمود: وقتی آیه فوق نازل شد عده ی درها را به روی خود بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند خداوند روزی ما را عهد ه دار شد. این خبر به گوش پیغمبر رسید کسی را نزد آنها فرستاد که چرا چنین کرده اید هر کس چنین کاری کند دعای او مستجاب نمی شود بر شما باد بر کار و تلاش همراه با تقوا.

:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ کتابخانه علی اکبر(ع) خوش آمدید. آدرس کتابخانه:مبارکه دیزیچه- محله وینچه مسئول کتابخانه:ایمان نصوحی شماره تماس:52457585
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه علی اکبر(ع) وینچه و آدرس avpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.